tisdag 2 december 2014

Min kropp!

Okej. Då var det dags att skriva lite om mig och bara mig. 

När jag blev gravid med Neo var jag endast 23 år gammal. Varenda litet kilo jag gick upp var otroligt jobbigt och jag valde att dela med mig av detta för alla som frågade eller så skrev jag det i bloggen. 
Efter hans födelses och när jag väl "tagit tag i mig själv" så valde jag även då att skriva och berätta om varje kg jag lyckades gå ner, eller upp. 

Det blev en vikthets och ett stressmoment. Jag gjorde en helomvändning när jag väntade Nova och pratade aldrig om vad jag väger eller om dieter. Alla gör det som passar dem och jag sköter mig själv. 

När jag gick upp i vikt med Nova och folk började fråga hur mycket jag gått upp så svarade jag ibland "vet ej.. Väger mig inte". Vad spelar de för roll för dem? Vad jag går upp? 

Mina graviditetskilo rinner inte av mig så som för många andra, jag måste träna och äta rätt. 
Vi är sex stycken som gått med i Viktväktarna och peppat varandra! Vi har delat med oss av hur mycket vågen visar varje vecka -0,7 osv.. Peppat och stöttat varandra på ett positivt sätt. Tillsammans har vi gått ner snart 100 kg!! 

Nu sex månader efter förlossning så la jag upp en bild på instagram för att visa mina framsteg. 
Innan dess har jag inte skrivit eller pratat om att jag är Viktväktare! 

Jag trivs så bra med mig själv och min nya inställning. Visst att magen hänger som en kängrupåse och vissa dagar känns det värre än andra, men jag mår nog bättre nu än vad jag gjorde 2 år efter Neos förlossnig. 

Träningen gör ju så mycket! Jag känner mig starkare och finare! Jag mår så jäkla bra och lyckan är total om man kommit med och fått plats på alla pass som man önskat att få vara med och träna på. 
(Blir snabbt fullt) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar