torsdag 18 december 2014

Allt ätande på nätterna måste få ett slut

I skrivande stund är klockan 2.30! 
Igår var det dags för vår lilla bebis att flytta ut ur sovrummet och in i sitt eget rum. Detta är av två stycken anledningar, ett; att hon inte ska bli störd av oss när vi lägger oss, två; att Patrik och neo inte ska vakna av henne när hon nu kommer få skrika lite på nätterna...

I samband med att maten troligtvis sinar i brösten så vaknar hon nu ännu tätare och vill äta/snutta. Jag har tvingat mig själv att sitta på sängkanten och amma henne för att sedan lägga ner henne, detta så vi båda får sova lite bättre. 
Förut sov hon 3-4 timmar åt gången mellan matningar men nu vill hon äta varannan timme. 
Liggammar jag är det snarare varje timme  och det är ju ännu värre.. 

I samband med att mjölken sinar ut ska hon då vänja sig vid att äta mindre och snart inget på natten. Barn i denna åldern behöver ju faktist inte äta på natten enligt rekommendationerna man får på Bvc.

Så i natt är första natten som jag inte ger mig på matning varje gång hon vaknar. 
Hon åt 20.30, 00.40 och vaknade nu 02.00 igen.... Tog 20 min för henne att somna om utan mat denna gången. 

Fortsätter på detta inlägg under nattens gång :) 

Dags att fortsätta på inlägget... 
Nova sov vidare från 02.20-06.15!!!! 
Nästan 7 timmar utan mat!!!! Varför har man inte provat detta tidigare?! 
Hon åt 6.15 och somnade om. Nu är klockan snart 7 och hon brukar alltid vakna 7.15-7.30 någongång! 

Hallelujla !! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar