tisdag 16 december 2014

Mammans anknytning till barnet

Jag kan egentligen bara skriva utifrån hur jag känner men jag tror och hoppas att de flesta mammorna känner likadant så jag inte är ensam med detta. 

Kan börja med att skriva om just amningen.. Det är något speciellt med att  amma sitt barn, något bara jag som mamma kan göra. 
Nu är Nova så pass stor att hon föredrar spännande mat framför amning. 
Jag försöker amma henne före varje mål men ibland total vägrar hon trots maten sprutar ut och föredrar den riktiga maten istället. 
Det är lite svårt att acceptera samtidigt som det är lite skönt. Nu kan likväl Patrik ta henne på dagarna och kvällarna.. Ganska skönt men ändå sorgligt. 

På lördag är det dags för 30 års fest för vår vän. Dags att lämna bort min lilla bebis!! Åhh... Roligt men ändå jobbigt. 
Varför inte bara längta och tycka att det ska bli skönt som pappa gör? 
Nä, det gör ont och det är jobbigt. 
Nåja.. Hon ska väl överleva ?!! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar