måndag 5 januari 2015

2015 började bra!!

2015 började alldeles fantasiskt! 
Mellan den 1:a och 2:a januari så sov Nova mellan 19 och 6.15!!! När jag vaknade av henne och såg klockan så sa jag rakt ut "oh herregud!!"
Natten mellan 2:e och 3:e sov Nova mellan 19-6.45!!!! 
Natten mellan 3:e - 4:e sov hon mellan 19-6.15!! Vissa dagar hade jag sådan tur att jag tog in henne i sängen och låg ner och ammade så slumrade vi om en halvtimme till. 
Helt jääääävla sjukt!! Så underbart! Även om hon sovit gott på nätterna ändå så har man ändå varit vaken några gånger och det är helt fanatiskt att sova en hel natt utan att bli störd! 
Kan inte riktigt minnas hur gammal neo var när han sov såhär bra men kanske 8-9 månader? Eller äldre... 

Idag kan jag skriva om dessa fantasiska nätter eftersom Nova vaknade 4.00 av täppt näsa. Nu är klockan 5.00 och än har hon inte somnat om.
Ibland vågar man knappt berätta när något går bra med nattsömnen för nästan alla gånger så vänder det då?! 

Nåja.. Nova ligger i sin säng och vägrar somna om. Tog upp och ammade henne efter 10 minuter men det hjälpte dock inte. 
Tänker inte gå ner och göra någon flaska ersättning eftersom hon klarat sig de andra tre nätterna utan mat. Och lite mat finns där kvar i brösten. 

Däremot så ammades hon bara på morgonen nu de andra dagarna. Så nu är brösten snart alldeles tomma.. 
En månad innan jag slutade amma Neo.. Väldigt sorgligt men finns inte så mycket att göra åt saken. Där fanns mycket mat men hon ville helt enkelt inte ammas på dagtid och jag tänker inte gnälla över att hon sover hela nätterna istället för att ammas flera gånger som Neo gjorde vid denna åldern .. He he. 

Nä.. Nu får hon minsann somna!! Nu har jag läst ifatt i min fd.blogg, bloggat, tittat på instagram och fb.

Hon är envis den där... Hon hade säkert gärna kommit upp.. Men den striden vinner hon aldrig ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar