måndag 19 januari 2015

Min mörkaste hemlighet ..

.. Om min kropp. Har övervägt detta i månader. Ska jag verkligen dela mig av detta?? 
Okej. Jag har stora komplex över min mage efter Neos graviditet. Den är vad jag skulle kalla det för, skrot! Hur mycket jag än går ner i vikt eller tränar så händer det inget med det uttöjda skinnet längst ner på min magen. Jag hade en enorm mage med båda mina barn vilket har resulterat till att skinnet inte går tillbaka. 
Som tur är, har den inte förvärrats efter graviditeten med Nova. Mellan graviditeterna gick den alltså inte tillbaka mer än såhär. 

Att ha så stora komplex för något på sin kropp är fruktansvärt. Att vara tjock eller smal går ju göra något åt. Detta kräver däremot en operation. En liten bukplastik för sådär 30-50.000kr. För att inte prata om smärtan och risken att sövas. 

Jag lägger ofta ut bilder på min kropp och framstegen jag gör på träningen. Jag fotar ur rätt vinklar så att man inte ska kunna se hur magen VERKLIGEN ser ut. Men.... Så kommer dagen då jag måste sätta på en bikini och faktiskt träffa folk på stranden eller badet .. 

Varför ser jag ut såhär? Och varför inte alla andra mammor i min omgivning? Vissa har ett ärr på magen, andra har bristningar..men jag inbillar mig att ingen ser ut eller mår så dåligt över det som jag gör. 
Men om jag då väljer att dela med mig av detta kanske fler berättar om sina komplex så jag slipper känna mig ensam? 

För att göra detta inlägget möjligt att ens publicera så har jag satt ihop bilder på andra magar som burit barn och fått "ärr för livet". 

Och sist men minst vill jag även säga till att jag ofta tänker att mina hemska komplex är värt allt för mina två fantastiska barn och att jag fått äran att vara gravid, dessutom två gånger!!

Men trots detta mår jag väldigt dåligt över skinnet på min mage :'(  

Jag


Andra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar