torsdag 12 juni 2014

Lugnet efter stormen

Där låg hon på mitt bröst. All smärta var försvunnen, ögonen fylldes av tårar om och om igen över vad vi just gått igenom och över vår fina lilla tjej. 
Det blir alldeles tyst och stillsamt i rummet när förlossningen äntligen är över. Två timmar rusade iväg, det kändes som några minuter. 
Vi njöt av får fina födelsedagsbricka, speciellt jag som fastat i två dagar. 
Lilla Nova låg och snuttade vid bröstet, hon tog bröstet direkt hur bra som helst. 

Snart var det dags för vikt och längd. Visst att hon kändes liten, men att hon var så liten som 2855 gram?! Lilla dockan. 

Ganska snart var vi tvugna att lämna den fantastiska personalen och skickas in på BB. 
Vi hamnade på Gyn med Neo, vi låg i ett eget rum och Patrik fick på bo över. Där va stillsamt och vi fann sådan ro där. Förväntade oss samma sak på BB, vilket blev en total chock när vi väl rullades in i korridoren. 
Från varje rum hördes det barnskrik, i korridoren möttes vi av massor av föräldrar bärandes på sina skrikiga bebisar eller körandes med dem i en platsbalja. 


Kom in på ett rum där det redan låg en mamma med en nyfödd liten en. Med endast en utfälldbar vägg som skulle skilja oss, här skulle vi bo.
Ganska så snart sa jag till Patrik, jag vill hem. Här vill jag inte vara själv i natt. 

Nåja. Ett läkarbesök skulle höras dagen därpå och innan dess kan man inte åka hem. 
På eftermiddagen kände jag mig oförskämt bra och var redan redo för besök. 

Vi fick till tre besök redan samma dag, sårig och öm så släpade jag ut mig i hisshallen :) 
Jag hade kraftiga eftervärkar som krävde panodil och till sist även morfin inför natten. Hade inga eftervärkar efter Neo men jisses ....! 

Läkarbesöket gick bra samt alla andra tester och amningen. 
Så klockan 14.00 på söndagen åkte vi äntligen hem mer vår fina lilla dotter. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar