måndag 4 maj 2015

Med tårarna rinnandes längs min kind..

http://prinsessanlouise.blogg.se/

Jag tycker alla borde läsa bloggen ovan. Jag har följt denna lilla flickan i över 6 månader och hennes liv som cancersjuk. 
Idag var det droppen.. Att läsa om hur dålig vården och hur sjuk hon är. Jag förknippar denna lilla snart 2 åring med Nova! Och vår obehagliga vistelse på sjukhuset i vintras när Nova blev så sjuk gör att jag känner igen mig i det hon skriver. Folket, miljön, vakna nätter, kontrollerna och alla mediciner. För att inte tala in sonden för att få i dem näring för att de inte längre äter utan svälter. 

Nåja.. Jag är så tacksam för att vi (just nu) är friska. Jag kan inte föreställa mig att leva de liv dem lever. 

Hur jobbigt det än är att följa Louise i barncancern så är det viktigt att inte blida och se bort. Det kunde vara mina barn som låg där. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar