tisdag 14 juli 2015

Sommaren 2015

Då är halva sommaren förbi... Tyvärr har den bara bjudit på en veckas strandväder vilket vi som tur är uttnyttjade varje dag! 

Vi har hunnit med Kolmården och släktträff.. Känns knappt som man gjort mer pga vädret. 
Vi får verkligen hoppas att resten av sommaren bjuder på värme, strandväder och ljumma kvällar! 



När sommaren är över så sker det stora förändringar för oss. 
Jag har fått nytt jobb och börjar jobba 85% from 17 aug. 
Detta kommer innebära helt nya rutiner när de gäller barnen, tvätt, städ, inskolning, handling, hund, träning och kvalitetstid. 
Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte älskar att vara mammaledig. Sommaren har varit det bästa på hela året tack vare att båda barnen är hemma. 
Vi håller igång med träningen, fikor, Lekplatshäng, promenader och andra roliga saker. 
Idag är första dagen på riktigt länge som vi bara är hemma... Barnen leker, hunden ligger i trädgården och jag tvättar.
Normalt sett gör vi något både förmiddag och eftermiddag. Jag älskar att hålla igång och barnen trivs med det. Däremot är de väldigt mysigt Sådanahär dagar också. 

Allt detta ska bytas ut mot långa arbetsdagar. Vi börjar med en tuff ångestfylld inskolning, att lämna bort sin bebis till främlingar, någon annan som ska mata, trösta och sköta om henne. 
Vi ska stressa och säkert bråka om morgonen, för att sedan tampas med tårar och skrik vid lämning. Saknaden när man är och jobbar, stressen att komma hem, för att sedan bråka med trötta barn. 
Helgerna kommer vara guldstunden på veckan för att... 

Jag har som sagt fått ett nytt jobb. Jag ska börja arbeta på en förskola i Påarp.
Det är en fanatiskt spännande förskola med många förmåner tack vare att den är ett familjekoperativ. 
Det är härliga kollegor, väldigt lite barn på många pedagoger och stora möjligheter. 
Jag ska arbeta med dem allra minsta. Jag och en annan ska ha hand om 6 barn i ett års åldern.
Vi har 29 barn på 7 pedagoger !! 
Jag längtar efter att få dra igång med detta samtidigt som jag njuter extra mycket av de fem veckorna som finns kvar av sommaren. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar