tisdag 2 april 2013

Värsta beslutet i mitt liv!

Okej, tänkte försöka skriva ihop ett inlägg till alla er som undrar vad som hänt.
Ska försöka skriva mellan gråtattackerna.
Har tagit mitt livs värsta beslut att avliva vilda.

För många kommer det som en stor chock, för er som står mig närmare så var kanske detta väntat?

Fyfan..

Kort sagt har vilda bitit tre oskyldiga hundar väldigt illa. Alla tre har hamnat på djursjukhuset med allvarliga skador.

Hur är detta möjligt?! Världens underbarastes hund?!

För bara två år sen så gjorde Vilda endast utfall mot andra hundar som var ett hot mot henne.

Tyvärr har detta blivit mycket värre och nu gjorde hon utfall mot varenda hund hon såg, och även emot varenda människa vi mötte.
Hon reste ragg direkt utanför ytterdörren och skällde runt varje hörn ifall där skulle komma någon.

Men inomhus var det en helt annan hund.
För det finns ingen hund som är så go inomhus, mot sin familj, Ebba och framförallt mot Neo!

Detta blev ohållbart och det var bara en tidsfråga innan någon skulle bli skadad.

Magen knöt sig inför varje promenad och hundmöte.


Jag kan inte förstå att vår vilda inte finns vid livet, att hon aldrig mer ska få mysa med Neo, busa med Ebba, gå med på våra promenader, ligga och kela med oss osv.

Jag behöver inte gå in på det mer än såhär. Detta är inget beslut vi tagit över en natt..
Jag hoppas folk visar oss respekt för de val vi har tagit.






1 kommentar:

  1. Usch så hemskt!
    Lider med dig, men det är inget liv att ha det som ni uppenbarligen har haft det!

    Kram

    SvaraRadera