söndag 30 september 2012

Våra rutiner!

Jag har alltid älskat rutiner. Men jag hade ingen aning om att jag skulle bli så extrem som jag faktiskt är.
Men jag trivs med det, Neo trivs och Patrik trivs och det är huvudsaken.
Vi har rutiner på allt när det gäller Neo. Och vi följer dem till punkt och prickar,, för att vi tycker om det :)

Mat:
06.00 - välling
11.00 - en hel burk middag & fruktpure
14.00 - gröt eller yoghurt
17.00 - middag & fruktpure
19.00 - välling

Sovrutiner
Vaknar 06.11 (haha)
Sover kl 09. Minst en timme, ofta två eller lite mer.
Sova igen kl 14, samma där, minst en timme men ofta två.

Rutinerna på resten av dagen är väl egentligen inte så konstiga.
Promenad med hundarna kl 09 när Neo ska sova. Annars hittar vi på massa olika aktiviteter varje dag.

Men kvällsrutinerna är alltid de samma. Borta som hemma.
Efter välling borstar vi tänder, pussar pappa godnatt (om han är hemma) vinkar av hundarna och så.
Går upp, sjunger en visa, lägger ner och går ut. Det kommer aldrig ett knyst när han lagt huvudet på kudden.
Och oftast inte innan 06.11 heller.
På morgonen får han komma in och mysa i vår säng sådär 10 min innan vi går upp.

Viktigt är att man "tar med sig rutinerna" när man är iväg. Det ska inte hindra en från att vara iväg eller lägga honom borta.

1 kommentar: